top of page

Умови доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми потребами

     Заклад освіти забезпечує здобувача освіти з особливими освітніми потребами інклюзивним освітнім середовищем:

     - необхідними ресурсами освітнього процесу, що відповідають ліцензійним та акредитаційним вимогам;

     - умовами доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми потребами.

     Право на доступну освіту зазначеної категорії дітей реалізується за бажанням батьків шляхом організації індивідуальної форми навчання.

     Право на доступну освіту зазначеної категорії дітей реалізується за бажанням батьків шляхом організації індивідуальної форми навчання.

     Заклад освіти за потреби утворює інклюзивні класи для навчання осіб з особливими освітніми потребами відповідно до індивідуальної програми розвитку та з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей (стаття 20 Закону України «Про освіту»).

     Практичне впровадження інклюзивного середовища базується на принципах універсального дизайну та розумного пристосування. Зокрема, шкільний освітній процес відповідає широкому спектру індивідуальних можливостей здобувачів освіти; забезпечує гнучку методику навчання, викладання та подання матеріалу; доступні та гнучкі навчальні плани й програми.

     Забезпечується урахування різного впливу шкільного середовища на «сенсорний досвід» дитини; використання кольору, світла, звуків, текстури; легкий доступ до інформаційно-комунікативних технологій.

     Наявність необхідного розміру і простору:

     - доступні навчальні місця для здобувачів освіти, у тому числі з прилеглим простором для асистентів вчителів;

     - меблі, фурнітура та обладнання, що підтримують широкий спектр навчання та навчальних методик;

     - можливість регулювання середовища для різноманітних потреб здобувачів освіти у навчанні та інше.

     У закладі освіти створено необхідні умови для навчання осіб з особливими освітніми потребами:

  1. Сучасна ресурсна кімната з відповідним інвентарем та обладнанням.

  2. Затишні, ошатні класні кімнати.

  3. Внутрішні туалети.

  4. Роздягальні в класних кімнатах.

  5. Шкільна їдальня на першому поверсі.

  6. При вході до навчального закладу розташовано пандус для колісних крісел.

  7. Освітній процес забезпечений навчальною, методичною та науковою літературою на паперових та електронних носіях завдяки фондам шкільної бібліотеки.

  8. Для якісного соціально-психологічного та психолого-медико-педагогічного супроводу дітей з особливими потребами, батьків та педагогів у штаті є посади практичного психолога, соціального педагога, медичної сестри, асистентів вчителя.

Організація інклюзивного навчання
у 2024/2025 навчальному році


    Відповідно до Закону України «Про освіту», постанови Кабінету Міністрів України від 15.09.2021 № 957 «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти» (із змінами, внесеними постановами Кабінету Міністрів України від 26.04.2022 № 483 та від 30.08.2022 № 979), з урахуванням рішення педагогічної ради Комунального закладу загальної середньої освіти «Ліцей Петропавлівський» Борщагівської сільської ради Бучанського району Київської області від 31.08.2024р., на підставі заяв одного з батьків та висновків про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини, надану інклюзивно-ресурсним центром, та з метою реалізації права дітей з особливими освітніми потребами на освіту за місцем проживання, їх соціалізації та інтеграції в суспільство, у 2024/2025 навчальному році в КЗЗСО «Ліцей Петропавлівський» утворено 5 інклюзивних класів   для шести дітей з особливими освітніми потребами з урахуванням їх рівнів підтримки, рекомендованих інклюзивно-ресурсним центром. Психолого-педагогічне супроводження таких дітей здійснюється спеціально сформованими командами психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами. З метою забезпечення особистісно орієнтованого та індивідуального підходу до дітей з ООП в освітньому процесі у інклюзивні класи призначені асистенти вчителів.

bottom of page